Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu w Goszczyńskim!

Dodał: admin 3 marca 2016 19:12

W dniu 26.02.2016 r. nasze liceum wzięło udział w pierwszych zajęciach projektu Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu. Jest to przedsięwzięcie realizowane przez Klub Jagielloński przy pomocy fundacji PKO Banku Polskiego. Patronuje mu Minister Edukacji Narodowej.



W ramach Akademii uczniowie klasy II D biorą udział w cyklu innowacyjnych zajęć i symulacji. Prowadzącymi zajęcia są studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego: Justyna Pełka oraz nasz absolwent Marek Sral. Tematyka zajęć dotyczy:


-polskiego systemu parlamentarnego(Parlament 2.0),


-systemu samorządowego(symulacja prac gminy),


-realizacji projektu społecznego na rzecz wspólnoty lokalnej.


Warunkiem uczestnictwa klasy w finale Akademii(Kraków 2-3 czerwca) oraz w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami jest zrealizowanie zadań wyznaczonych przez prowadzących:


a)moduł I - nakręcenie filmiku pt. "Nowoczesny patriota w mojej okolicy"(max 150 sekund)


b)moduł II - wykonanie zdjęcia wraz z komentującym go podpisem na temat "moje miasto"


c)moduł III - przygotowanie filmu prezentującego projekt społeczny(max 150 sekund)


Głównym trofeum w kategorii - Nagroda Ekspertów i Nagroda Publiczności jest wyjazd na "Weekend zwycięzców". Odbędzie się on w jednym z ośrodków wypoczynkowych. Gorąco zachęcamy do głosowania na projekty realizowane przez naszych uczniów, które będą znajdować się na oficjalnej stronie Akademii Nowoczesnego Patriotyzmu. Głosowanie trwa do 2 czerwca. Niech każdy poświęci chwilę czasu aby wesprzeć klasę II D w wyścigu o Nagrodę Publiczności!


 


Moduł I - Parlament 2.0


Parlament 2.0 oddaje mechanizmy rządzące polskim systemem politycznym, a zwłaszcza pokazuje relacje pomiędzy partiami politycznymi, Sejmem i Radą Ministrów, odsłaniając kompetencje poszczególnych instytucji. Uczniowie wcielili się w rolę posłów pięciu frakcji politycznych. Ich zadaniem było wyłonienie rządu, uchwalenie ustawy budżetowej oraz rządzenie w zmieniających się okolicznościach, zgodnie z założeniami programowymi przypisanej partii. Kluczowe znaczenie w kontekście wzrostu i spadku poparcia miały media(na potrzeby gry - trzech prezesów koncernów medialnych). "Kciuk Cezara" był ich najsilniejszym orężem wyrażającym aprobatę bądź niezadowolenie, co finalnie przekładało się na wahania współczynnika poparcia społecznego. Zwycięzcami pierwszego warsztatu zostały partia konserwatywna, liberalna oraz narodowa. Koalicja miała w swoich szeregach zarówno premiera jak i liczne gremium ministrów. Jednakże partie opozycyjne tj. frakcja ludowa oraz socjaldemokratyczna nie złożyły łatwo broni. Przekładało się to na liczne "niewygodne" pytania w studiu telewizyjnym związane z zabieganiem o przychylności prezesów koncernów medialnych których rola w symulacji była zdecydowanie najsilniejsza. Jednakże poparcie społeczne socjaldemokratów oraz ludowców okazało się niewystarczające do uzyskania większości w parlamencie.


Uczniowie w trakcie zajęć popisywali się kreatywnością, wiedzą oraz zdolnościami przywódczymi. Dzięki temu rokowania na następne zajęcia są jak najbardziej pozytywne.


Marek Sral - Klub Jagielloński


zdjęcia: http://goszczynski.nowotarski.pl/galeria.php?galeria_id=163