Podsumowanie Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych 2019

Dodał: admin 14 listopada 2019 10:28


W październiku po raz kolejny Nasza Biblioteka Szkolna brała udział w obchodach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych, w tym roku pod hasłem „Wyobraź sobie…”. Nasze przedsięwzięcia miały na celu:

  • promocję biblioteki szkolnej i jej działań,           
  • zaakcentowanie Święta Bibliotek Szkolnych,
  • propagowanie zainteresowania książką,
  • rozbudzenie i kształtowanie kultury czytelniczej,
  • podnoszenie poziomu czytelnictwa,
  • integrację środowiska szkolnego, promowanie pracy grupowej.

 

 



Z tej okazji ozdobiono szkołę w tonacji jesiennej sentencjami o bibliotece i czytaniu oraz przeprowadzono następujące akcje:



  • wystawę „Książek zakazanych”, na której młodzież miała okazję dowiedzieć się dlaczego książki z listy zakazanych zostały ocenzurowane, zwrócono uwagę na wolność słowa, pokazano jak na przestrzeni wieków zmieniał się sposób patrzenia na literaturę, kiedy kanon lektur ustalał nie wybór czytelnika, lecz decyzje cenzorów. Wystawa była też zachętą do czytania książek, którym przypięto łatkę niepoprawności politycznej, obyczajowej, religijnej i innej.

  • wystawę „Nauczyciele polecają…” (z okazji Dnia Edukacji Narodowej), przedstawiała przygotowane przez nauczycieli recenzje książek, które zrobiły na nich największe wrażenie warte polecenia. Wystawa ta zainspirowała młodzież do czytania.

  • konkurs skojarzeń „Jaki to tytuł lektury – zgadnij?”, polegał na przyporządkowaniu 24 ilustracji do tytułów lektur szkolnych z zakresu szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Konkurs okazał się świetną zabawą dla całego środowiska szkolnego, promował czytelnictwo, bibliotekę oraz był szansą do wykazania się dobrą pamięcią i znajomością tytułów lektur.

  • plebiscyt na „Książkową Listę Przebojów Goszczyńskiego”, w którym najwięcej głosów otrzymała książka S. J. Maas „Szklany tron”. Wśród wymienionych waszych ulubionych tytułów były również: V. Roth, trylogia „Niezgodna”, S. Chainini „Akademia dobra i zła”, H. Black „Okrutny książę”, S. King „Zielona mila”, C. Läckberg „Księżniczka z lodu”, J. Nesbo „Czerwone gardło”, J. Moyes „Zanim się pojawiłeś”, F. Moccia „Trzy metry nad niebem”, C. Hoover „Hopeless”, H. Sienkiewicz „Potop”, M. Bułhakow „Mistrz i Małgorzata”, J. Borszewicz „Mroki”, A. Doerr „Światło, którego nie widać”, A. Sołżenicyn „Archipelag Gułag”, S. Hawking „Krótka historia czasu”, J. R. R. Tolkien „Władca pierścieni” oraz J. R. Rowling „Harry Potter”. Jeśli nie wiesz co warto przeczytać, sięgnij po tytuły proponowane przez rówieśników z naszej szkoły!