Obchody Dnia Patrona - gry terenowe

Dodał: admin 12 listopada 2023 13:48

Gra terenowa - Samorody
Podczas tegorocznego Dnia Patrona klasa 2G i 2i (o profilu geograficznym) wzięły udział w grze terenowej, która polegała na dotarciu do odsłonięcia geologicznego formacji malcowskiej w zachodniej częsci płaszczowiny magurskiej, położonej przy lewym brzegu Dunajca o nazwie Somorody. Podczas zajęć uczniowie mieli za zadanie m.in. wykonać mapę w skali 1:5000 trasy, którą przeszli, obliczyć średnią prędkość przepływu wody w korycie Czarnego Dunajca. Ponadto musieli omówić formy erozyjne i akumulacyjne w korycie Dunajca i wyjaśnić genezę skał znalezionych na trasie. Dzięki grze terenowej mogli w praktyce wykorzystać zdobytą wcześniej wiedzę. Zaowocowało to wykonaniem poprawnie wszystkich zadań.

Gra terenowa Samorody

Gra terenowa - Bór na Czerwonem

Uczniowie klas 2B, 2E i 2H wraz z wychowawcami i opiekunami w dniu 9 listopada uczestniczyli w zajęciach terenowych w rezerwacie Bór nad Czerwonem zorganizowanych z okazji Dnia Patrona. Pierwszym etapem zajęć były ćwiczenia, których głównym celem było zbadanie pH gleby w okolicach rezerwatu. Uczniowie w kilkuosobowych grupach sprawdzali swoje umiejętności techniczne pobierając próbki gleby, a następnie przeprowadzili szereg czynności laboratoryjnych, które pozwoliły im zbadać jej pH. Kolejny etap miał miejsce w Rezerwacie Bór nad Czerwonem. Klasy szukały i dokumentowały zdjęciami obiekty przyrodnicze, znajdujące się na terenie chronionym. Efekty pracy każdej grupy został przedstawione na padlecie. Ostatnim zadaniem, z którym zmierzyli się uczniowie, było wykonanie zdjęcia scenki nawiązującej do okresu romantyzmu. A dlaczego? Bo to przecież czas, w którym tworzył i żył Seweryn Goszczyński. Uczniowie wykazali się kreatywnością oraz wiedzą, nawiązując w swoich pracach do wielu dzieł i motywów z okresu życia patrona naszej szkoły.

Gra terenowa Bór na Czerwonem

Gra terenowa - Rynek

Jednym z wydarzeń przy okazji Dnia Patrona była gra miejska. Dwa szlaki gry (czerwony i niebieski) prowadziły uczestników przez punkty w mieście związane z Romantyzmem i historią Nowego Targu. W różnych miejscach nowotarskiego centrum były rozmieszczone kody QR. Informacje o danym obiekcie były dostępne po zeskanowaniu kodu QR z napisem „ciekawostka”. Znajdowała się tam też zagadka (najczęściej w języku obcym), której rozwiązanie było hasłem do odblokowania kodu z lokalizacją kolejnego punktu trasy. Podczas gry uczestnicy dowiedzieli się m. in. który poeta romantyczny był kandydatem na patrona naszej szkoły obok Seweryna Goszczyńskiego, co mieściło się w budynku dzisiejszej Galerii Jatki, czym była „kucza” przy nowotarskim Ratuszu oraz jak wyglądał nowotarski Rynek sto lat temu. Finał zabawy miał miejsce w Parku przy pomniku Adama Mickiewicza, gdzie wszyscy zaśpiewali piosenkę „Niepewność” z muzyką Stanisława Moniuszki do słów samego Wieszcza. Grę przygotowały prof. Magdalena Gałecka i prof. Dorota Adamczyk we współpracy z  zespołami nauczycieli języka angielskiego i drugiego języka obcego. W grze wzięły udział klasy 2D pod opieką prof. Ewy Komperdy oraz 2A pod opieką prof. Magdaleny Smreczyńskiej.  Gra terenowa Rynek