Pedagog

 


Godziny pracy pedagogów szkolnych


 


mgr Krystyna Bryniarska


Poniedziałek 10.30 - 15.00


Wtorek 12.00 – 16.00


Środa 7.30 – 12.00


Czwartek 7.30 – 12.00


Piątek 7.30 – 12.00


 


mgr Joanna Szewczyk


Poniedziałek 7.30 – 11.30


Wtorek 7.30 – 13.00


Środa 11.30 – 16.00


 


mgr Magdalena Cyrwus-Wojtyczka 


Poniedziałek 12.00 -15.00


Czwartek 13:00 – 15.00


Piątek 12.00 – 15.00


 


Drodzy Uczniowie!
     Jeżeli potrzebujecie pomocy psychologa lub psychoterapeuty  informujemy, że  w Nowym Targu  przy ulicy Kowaniec  2a (Klinika medyczna Allmedica) otwarty został Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci I Młodzieży w wieku do 21 roku życia oraz ich rodziców.
Do Ośrodka można zgłaszać się z zaburzeniami koncentracji, problemami z nauką, trudnościami
w zachowaniu, trudnościami w relacjach z rówieśnikami, obniżeniem poczucia własnej wartości, zaburzeniami relacji rodzinnych oraz wszelkimi problemami natury psychologicznej.
Usługi są całkowicie bezpłatne, finansowane  w ramach kontraktu z NFZ.
Więcej informacji i rejestracja na wizyty pod numerem telefonu:   18 265 74 88

Informujemy również, że dla osób dorosłych (od 18 roku życia) działa w Nowym Targu przy szpitalu  Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego.
Oferuje ono bezpłatne konsultacje dla osób w kryzysie, lęku, samotnych oraz wszystkich tych, którym ciężko poradzić sobie z aktualną sytuacją.
Pod numerami telefonów:   18 2633181 oraz   690536719 od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20.00 dyżurują psycholodzy i psychoterapeuci, którzy udzielają pomocy i wsparcia.


 


Wskazówki jak dbać o zdrowie fizyczne i emocjonalne oraz radzić sobie ze stresem w czasie epidemii koronawirusa, izolacji społecznej i nauki zdalnej.Przestrzeganie obowiązujących zasad (pozostawania w domu, dystansowania się społecznego, dokładnego mycia  rąk, itp.), działanie zgodnie z procedurami  nie tylko realnie zabezpiecza Was przed zakażeniem koronawirusem, ale także powinno obniżyć poczucie niepokoju (zagrożenia). Sytuacja jest trudna i prawdopodobnie nie przelotna, dlatego trzeba ją przyjąć do wiadomości i zaadaptować się do niej jak najlepiej.PODTRZYMUJCIE KONTAKTY SPOŁECZNEUtrzymywanie kontaktów społecznych jest istotnym warunkiem zachowania naszego zdrowia i funkcjonowania społecznego, brak kontaktów odczuwamy jako dyskomfort.Z pomocą przychodzi Wam współczesna technologia, Internet, media społecznościowe, smartfony - stwarzają one duże możliwości pozostawania w kontakcie z rówieśnikami, znajomymi i ze światem.Rozmowa z przyjacielem pozwala na podzielenie się swoimi obawami i daje Wam okazję do wzajemnego wsparcia.Chociaż obawiacie się o zdrowie i bezpieczeństwo swoich bliskich, rodziców, dziadków, pozostańcie w stałym kontakcie z nimi, gdyż podobnie jak Wam, seniorom jeszcze bardziej może dokuczać izolacja społeczna (osamotnienie), mogą się bać o swoje zdrowie. Regularnie kontaktując się ze swoją babcią czy dziadkiem dajecie dowód swojej troski, przywiązania i znaczenia, jakie mają oni w  Waszym życiu.Możecie także pomóc zrobić im zakupy, nabyć niezbędne lekarstwa, oczywiście przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa.Te kontakty i udzielana pomoc stanowić będą realną pomoc i wsparcie dla innych,a Wam też powinny dać moralną satysfakcję.Sąsiedzka pomoc, troszczenie się o siebie, interesowanie się stanem zdrowia, dobre uczynki na rzecz innych to dowód waszej empatii, solidarności i siły.BĄDŹCIE AKTYWNI.Pozostawanie w domu, izolacja, w niektórych przypadkach nawet kwarantanna, konieczność respektowania zasad dystansowania społecznego naruszyły wasz dotychczasowy tryb życia. Zmiany te mogły doprowadzić do pewnej dezorganizacji działań, zakłócenia porządku codziennych czynności i naruszenia poczucia bezpieczeństwa, stabilności i przewidywalności. W tych okolicznościach zasadne wydaje się następujące zalecenie : planujcie, organizujcie, stawiajcie sobie codzienne cele, nadawajcie porządek swojej codziennej aktywności.Planowanie dnia (tygodnia) nadaje kształt i sens (kierunek) naszym działaniom, daje poczucie przewidywalności i kontroli, pozwala ustrzec się od zniechęcenia i poczucia bezradności, zagubienia.Wyznaczcie sobie miejsce i czas nauki oraz odpoczynku, opracujcie grafik nauki (uzgodnijcie i skoordynujcie swoje aktywności  z działaniami innych domowników, rodziców czy rodzeństwa, którzy też realizują swoje zadania zawodowe i szkolnew przestrzeni domowej).Potraktujcie obecną sytuację jako okazję do rozwijania umiejętności samoorganizacyjnych, zarządzaniem swoją nauką i pracą (zarządzanie sobą) niezbędne w przyszłości - na studiach, w pracy.Starajcie się prowadzić zdrowy, zrównoważony, zdrowy tryb życia. Troska o kondycję fizyczną pomoże Wam lepiej radzić sobie ze stresem i zadaniami (szkolnymi), zwiększy Waszą odporność, sprzyja utrzymaniu dobrego samopoczucia.Warto zadbać o odporność - wysypiajcie się, dbajcie o higienę osobistą (teraz szczególnie ważne jest dokładne mycie rąk), jedzcie pełnowartościowe posiłkiw regularnych odstępach, dbajcie o aktywność fizyczną, odpoczywajcie, relaksujcie  się, wykonujcie inne czynności, które sprawiają wam przyjemność i dają odprężenie (masaże, muzyka, realizacja pasji, czytanie, oglądanie filmów).Maturzysto !- Prowadzenie zrównoważonego trybu życia i troska o swoje zdrowie (fizyczne i emocjonalne) jest szczególnie potrzebna w sytuacji zwiększonego wysiłku umysłowego związanego z przygotowaniem się do matury, ciągłe, wielogodzinne  uczenie się bez robienia  przerw, odpoczynku osłabi waszą efektywność i odporność,- koncentrując się na swoich planach i priorytetach, liczcie się ze swoimi możliwościami,- obowiązujące procedury zachowań w okresie epidemii - choć dość wymagające -  pozwalają na spacery, ruch na świeżym powietrzu (bieganie, rower, itp., nie rezygnujcie z dobroczynnego wpływu ruchu (choćby w warunkach domowych), oczywiście pamiętając o przestrzeganiu zasad dystansowanie się społecznego.Unikajcie niekonstruktywnych sposobów radzenia sobie ze stresem, takich , jak:Palenie, spożywanie alkoholu,Przejadanie się lub głodzenie,Przesiadywanie godzinami przed telewizorem lub komputerem,Wycofywanie się z kontaktów z innymi,Próby relaksowania się za pomocą substancji psychoaktywnych (takich jak narkotyki i leki),Za dużo snu (przesypianie wielu godzin w ciągu dnia),Prokrastynacja (odkładanie działania na później),Zapełnianie działaniem każdej minuty dnia, aby uniknąć zmierzenia się z problemami,Przelewanie stresu na innych (atakowanie, gniewne wybuchy, przemoc fizyczna)


 


 


 

I Liceum Ogólnokształcące
im. Seweryna Goszczyńskiego
Plac Krasińskiego 1
34 - 400 Nowy Targ
Kontakt:
(018)26 629 55
(018)26 638 58
lo@goszczynski.nowytarg.pl