Olimpiada Biologiczna jest zdecydowanie najbardziej prestiżowym i najtrudniejszym wyzwaniem naukowym z zakresu biologii dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Aby zakwalifikować się do etapu okręgowego, nie tylko trzeba wykazać się wiedzą podczas testu w etapie szkolnym, ale także przygotować pracę badawczą. Uczniowie klas trzecich i drugich przygotowali interesujące prace badawcze, co do których można pokusić się o stwierdzenie, iż są na poziomie co najmniej pracy licencjackiej.
Tematy prac badawczych:
Katarzyna Kaczmarczyk (klasa IIIe): Kiełkowanie i rozwój fasoli wielokwiatowej (Phaseolus coccineus) w zależności od właściwości fizyko-chemicznych wody w której namoczono nasiona.
Antoni Cierniak (klasa IIIe): Wpływ składu mineralnego wody na intensywność oddychania beztlenowego drożdży piekarniczych (Saccharomyces cerevisiae).
Adam Kozik (klasa IIe): Inwentaryzacja stanowisk bobra (Castor fiber) na Zbiorniku Czorsztyńskim.
Maciej Krauzowicz (klasa IIIb): Różnice w składzie gatunkowym łąki koszonej i niekoszonej na terenie osiedla Oleksówki w Nowym Targu.
Opiekunami uczniów są nauczycielki biologii dr Katarzyna Grobarczyk-Piekło i mgr Jagna Dziedzic.
Z niecierpliwością czekamy na wyniki i liczymy na dalsze sukcesy, a trzecioklasistom życzymy 100% na maturze!