„Mosty, nie mury” czyli Goszcz w Ravensburgu

Dodał: admin 27 września 2024 06:36

W dniach 14-21 września br. odbyła się pierwsza część wymiany szkolnej prowadzonej z katolickim liceum przy Bildungszentrum St. Konrad.

Po przybyciu na lotnisko w Memmingen zostaliśmy serdecznie powitani przez rodziny i nauczycieli z Niemiec. Pierwszy dzień spędziliśmy z rodzinami goszczącymi, które zaproponowały ciekawe indywidualne aktywności. Poniedziałek zaczął się od gier integracyjnych, pracy w grupach, uczyliśmy się podstaw Schwäbisch, a nasi partnerzy ćwiczyli pilnie dialogi w języku polskim. Bardzo spodobała nam się nowoczesna i przestronna szkoła, którą z dumą pokazywali uczniowie z 6 klasy. Główną atrakcją tego dnia była gra miejska. W kolejnym dniu pojechaliśmy do Ulm, gdzie najpierw wyszaleliśmy się w parku trampolin, a następnie zwiedziliśmy starówkę oraz wyszliśmy na wieżę kościelną katedry. Pokonaliśmy 768 krętych stopni, dzięki temu mieliśmy wspaniały widok z najwyższego kościoła na świecie. Środa była dniem szkolnym, najpierw uczestniczyliśmy w lekcjach a po południu w kuchni szkolnej  ugotowaliśmy przysmak regionu Käsespätzle - tradycyjne kluski, serwowane z serem i zasmażaną cebulą. Na deser przygotowaliśmy strudel jabłkowy z lodami waniliowymi. Następnego dnia pojechaliśmy do Monachium. Naszym przewodnikiem był charyzmatyczny nauczyciel ze szkoły partnerskiej, który w niezwykle ciekawy sposób pokazał nam stolicę Bawarii. Wielką atrakcją był obiad w kultowym bawarskim lokalu Hofbräuhaus am Platzl. W czwartek pojechaliśmy nad Jezioro Bodeńskie. Odkryliśmy urok magicznej wyspy kwiatów Mainau i Konstancji, jednego z bardziej malowniczych miast południowych Niemiec. W ostatnim dniu zaprojektowaliśmy logo naszego projektu i dokonaliśmy ewaluacji spotkania. Pożegnanie nie było łatwe, ale już cieszymy się na rewizytę w kwietniu.

Był to czas pełen wrażeń, integrujących aktywności i ciekawych doświadczeń, które na pewno na długo zostaną w naszej pamięci. Było to wspaniałe spotkanie, pozwalające na doskonalenie umiejętności językowych i kompetencji społecznych oraz nawiązanie przyjaźni. Jesteśmy zadowoleni, że tak intensywnie i twórczo spędziliśmy czas. Polecamy szczerze udział w wymianie uczniowskiej!

Spotkanie zostało zrealizowane dzięki wsparciu Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży i Rady Rodziców naszej szkoły oraz zaangażowani pani mgr K. Jarząbek i pani mgr Joanny Wagner-Podlipni.