„Lalka w auli”

Dodał: admin 29 marca 2019 09:13

 

Każdy uczeń i nauczyciel wie, że emocje towarzyszące realizacji wspólnego projektu przyczyniają się do lepszego zapamiętania zdobytej wiedzy, samodzielnie zgromadzone i zanalizowane informacje są częściej stosowane, a wspólna praca uczy wytrwałości i rzetelności.

I z tego właśnie powodu polonistka Katarzyna Żmuda wraz z uczniami klas drugich E i F I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Goszczyńskiego wdrożyła w życie niecny plan wyrwania Lalki Bolesława Prusa z objęć nudnych formułek stereotypowych analiz i postanowiła zachęcić swoich podopiecznych do wykonania projektu „Lalka w auli”, którego zwieńczeniem była prezentacja efektów pracy przed publicznością żywo zainteresowaną realizmem tej „powieści z gwiazdką” – czyli tegorocznymi maturzystami.



W pierwszej części lekcji można było zobaczyć książkowych bohaterów w krótkich scenkach np. pracy Rzeckiego, licytacji kamienicy, kłótni o lalkę, rozwiązywania szarad, lekcji dobrych manier, manifestacji feministek i Żydów czy też zwierzeń obdarowanych przez Wokulskiego. W części drugiej każdy mógł porozmawiać z postaciami z powieści, wysłuchać propozycji wycieczek do Warszawy i Paryża, wypytać kolegów o przyniesione i wyeksponowane przez nich przedmioty takie jak: ząb, dłuto, serwis, krzyżyk, lampa, gitara, czaszka, hebel i inne, które swoją historią uprawdopodobniły zdarzenia opisane przez Prusa.


Maturzyści byli zadowoleni z tej formy powtórki, a drugoklasiści zebrali całe naręcza zasłużonych piątek zdobytych w radosnym trudzie. Zobaczcie na zdjęciach, jak wszyscy są przejęci i, mimo stresu odpytywania przez kilkadziesiąt osób, …szczęśliwi!


opracowała Katarzyna Żmuda